Ana içeriğe atla

YouGov’un Uzakrota için yaptığı araştırma sonuçlandı: Türkiye’de seyahat tutkusu yüksek, tatil kararı esnek

‘’Türkiye, global seyahat yatırımları için güçlü büyüme potansiyeli sunuyor’’ Dünyanın önde gelen pazar araştırma şirketlerinden YouGov’un, Uzakrota seyahat zirvesi için gerçekleştirdiği pazar araştırmasının sonuçları açıklandı. Araştırma, 2025 perspektifinde seyahat ekonomisinin yönünü, tüketici davranışlarını ve yatırım fırsatlarını ortaya koyarak, Türkiye odağında güçlü iç görüler de sunuyor. Türkiye’nin seyahat ve turizm ekonomisi açısından yüksek büyüme potansiyeline sahip stratejik bir pazar olduğuna vurgu yapılan araştırmaya göre Türkiye’deki tüketiciler, Almanya, Fransa, Birleşik Krallık ve ABD gibi gelişmiş pazarlara kıyasla seyahate daha yüksek bir ilgi ve tutku ile yaklaşıyor. Merkezi Birleşik Krallık’ta bulunan ve 55’ten fazla pazarda faaliyet gösteren YouGov’un, 20 binden fazla katılımcıyla gerçekleştirdiği ankete dayalı araştırma; Türkiye’de seyahat talebinin güçlü seyrettiğini, ancak bu talebin esnek olduğunu, fırsat odaklı ve kişiselleştirilebilir ürünlere yönelmeye yatkın olduğunu gösteriyor. Tatil planlarını önceden belirleme eğilimi diğer pazarlara kıyasla daha düşük. Araştırma sonuçlarına göre tüketici davranışları son dakika fırsatlarına, dinamik fiyatlamaya ve değişken ürün yapılarına açık.
Paket tatiller yerine kişiselleştirilmiş deneyimler arıyor Tüketicilerin yüzde 58’i tatil öncesinde araştırma yapmayı ve kendi planlarını oluşturmayı tercih ederken, önceden organize edilmiş paket tatilleri tercih edenlerin oranı yüzde 44’te kalıyor. Bu veri, seyahat sektöründe standart ürünlerden kişiselleştirilmiş deneyimlere geçişin hızlandığını gösteriyor. Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 65’i mali durumlarını daha temkinli yönettiklerini belirtirken, katılımcıların yarısı bir yıl öncesine göre finansal olarak daha iyi durumda olduklarını ifade ediyor. Tatilde bütçe uygulamayı planlayanların oranı yüzde 51 iken, yüzde 50’lik bir kesim seyahat sırasında daha fazla harcama yapmaya istekli olduğunu belirtiyor. Bu tablo, doğru fiyatlanan ve katma değer sunan ürünler için önemli bir gelir potansiyeline işaret ediyor. Plaj tatilleri liderliğini korusa da eski ilgi yok Plaj tatilleri 2022 ve 2025 yıllarında en popüler tatil türü olmaya devam etse de bu alandaki tatil niyeti düşüş gösteriyor. Plaj tatiline yönelik talep 2022’de yüzde 39 iken, 2025’te yüzde 31’e geriledi. Benzer şekilde aile ve arkadaş ziyareti amaçlı seyahat niyeti de yüzde 32’den yüzde 27’ye düştü.
Türkiye, bütçe dostu destinasyon olarak öne çıkıyor Türkiye, tatil destinasyonları arasında en çok tercih edilen ve bütçe dostu seçenek olarak öne çıkıyor. Türkiye’yi ABD ve Avrupa destinasyonları takip ediyor. Tatil paketleri ve son dakika fırsatları ise Türkiye pazarında hâlâ önemli bir büyüme potansiyeli taşıyor. Gökhan Erdoğan: “Seyahatin geleceğini esneklik, deneyim ve veri belirleyecek” Türkiye’de seyahat etmeye tutkulu tüketicilerin tatil planlarında esnek olduğunu ve kişiselleştirme aradığına dikkat çeken Uzakrota Kurucusu Gökhan Erdoğan, araştırma sonuçlarını şu sözlerle değerlendirdi: “Bu araştırma, Türkiye’de seyahatin artık bir lüks değil, güçlü bir yaşam motivasyonu olduğunu net biçimde gösteriyor. Seyahat tutkusu yüksek, harcama potansiyeli bulunan ve yeni deneyimlere açık bir tüketici profili var. Tüketiciler seyahat etmeyi istiyor; ancak bunu kendi kurallarıyla, kendi bütçesiyle ve kendi zamanlamasıyla yapmak istiyor. Sabit programlara dayalı klasik paket anlayışı hızla anlamını yitiriyor. Önümüzdeki dönemde kazananlar; esnek planlama sunabilen, deneyimi merkeze alan ve veriye dayalı kişiselleştirme yapabilen markalar olacak. Türkiye pazarı, doğru okunduğunda, turizm sektörü için hâlâ çok büyük bir büyüme potansiyeli barındırıyor.” “Türkiye, yatırımcılar için doygunluğa ulaşmamış nadir seyahat pazarlarından biri” Uzakrota Kurucusu Gökhan Erdoğan, araştırmanın Türkiye’nin büyümeye ve gelişmeye açık bir pazar olduğunu ortaya koyduğunu da belirterek şöyle dedi: “YouGov’un Uzakrota için yaptığı araştırmanın ortaya koyduğu veriler, Türkiye’nin seyahat talebi açısından gelişmeye ve büyümeye açık bir pazar olduğunu net biçimde gösteriyor. Ancak bu pazarda sürdürülebilir büyüme, standart ürünlerle değil; veri odaklı fiyatlama, esnek ürün yapıları ve yerel içgörüyle mümkün. Global seyahat markaları ve yatırımcılar için Türkiye, doğru kurgulandığında kısa vadede ölçeklenebilir, orta vadede ise yüksek katma değer üretebilecek bir büyüme merkezi olabilir; stratejik bir pazar konumunda.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Meraklısına en iyi 5 Kitap bloğu

Kitap okumayı kim sevmez ki.. En azından şu anda benim yazdıklarımı dahi okuyorsanız mutlaka sizde kitap okumayı seviyorsunuzdur sanırım. Kitap okumayı sevdiği kadar okuduklarını paylaşan güzel blogları  hem size hem kendime kolaylık olsun diye burada toparlamak istiyordum uzun zamandır. Bu vesile ile henüz keşfetmediğim bloglar varsa önerilerinize de açığım. Paylaşırsanız memnun olurum. İşte benim en iyi 5'im :) 1 -  KİTAPLIK KEDİSİ  Okuması çok keyifli bir blog..Keyfim ne zaman kaçık olsa blogda dolaşırken kitapevlerindeki huzuru buluyorum. Sayfalar arasında dolaşırken akıcı ve sade dili ile yorumlarını siz de seveceksiniz. 2-   MOONLIGHTCAT 13  hem kedi sever hem 13... Şahsi bir yorum gibi görünen bir giriş oldu sanıyorum ama bakınca sizi de etkiyelecek dolu bir blog olduğunu göreceksiniz. İyi bir okur ve aldığı notlarla iyi bir yorumcu olan bu bloğu siz de seveceksiniz. 3- Ruhuna Kitap Blog sizi Flaubert'in sözü ile karşılıyor. ...

Marifetli hanimlar buraya... - etkinlik duyurusudur-

Degerli marifetli blogdaslarim...Sayenizde icimde uyuyan yaraticilik askini keceye dokmek uzereyim. Sizlerde gordugum el isi emekleri bende denemeye karar verip once kizima ardindan ese dosta yapmayi planlayanlardanim.. Sizlerle birlikte bir etkinlige bir baslangic yapsak nasil olur diye dusundum.. Etkinlige katilmak isteyen hobiseverler ( orgu' kece' ahsap boyama' dantel' kirkyama vs.) katilmak istedikleri takdirde blog tanitimlarini yapacagim. Ve bu postlari sag alanda ayri bir gadget ile hep guncel tutacagim. Sure sonunda da eslesen bloggerlar birbirlerine el emekleri ile yaptiklari urunleri gonderecekler..Hem hediyelesmis olacagiz hemde bloglarimiza trafik saglamis olacagiz.. Ne dersiniz...BIR olabilir miyiz? katılımlar baslayınca ıs bıraz daha sekıl almaya basladı sanırım. etkınlıgı mart 16da bitirelim. Eslesen blogların el emeklerını 20 gun ıcınde gondermesını bekleyelım derım..siz ne dersiniz? Bu arada etkinliği sizde duyurmama yardım...

Yaz tatiline eşlik edecek kitaplar

Plajda, kampta, yolda ya da keşif dolu bir seyahatte… Tatilin her anına eşlik edecek kitaplar Amazon.com.tr'nin zengin seçkisinde bir araya geliyor. Yaz boyunca kitaplarını yanından ayırmak istemeyenler için hazırlanan bu özel listede, farklı tatil anlarına uygun eserler avantajlı fiyatlarla sunuluyor. Amazon bu yaz tatilinizde keyifle okuyabileceğiniz kitapları sizin için derledi. Tatilde okunacak kitapları seçmek, hazırlık sürecinin en keyifli adımlarından biri. Dijital araştırma şirket VeriNays tarafından yapılan ankete göre, online kitap alışverişlerinde de kullanıcıların ilk tercihi konumunda bulunan Amazon.com.tr, farklı tatil planlarınıza eşlik edebilecek oldukça geniş seçkide kitapları okuyucularla buluşturuyor. VeriNays'ın araştırmasına göre Amazon Türkiye'den kitap alışverişi yapan her iki kişiden biri bu deneyimi 10 üzerinden 10 puanla değerlendiriyor. Platform, 10 üzerinden 9 ortalama memnuniyet skoru ile kitap alışverişlerinde en üst sırada yer alırken; hızl...