23 Ağustos 2016 Salı

4-5 Yaş Gelişim Özellikleri

4-5 Yaş dönemi gelişim özellikleri her çocuğun bulunduğu şartlar içinde değişkenlik göstermekle birlikte genel gelişim özelliklerini aşağıdaki gibi ifade edilmektedir.



ÇOCUĞUN ZİHİNSEL GELİŞİMİ 


*Her gün evde kullanılan eşyalar ile ilgili bilgileri artar.
*Nesneleri geometrik özelliklerine göre ayırabilirler. ( Kare, üçgen, daire gibi) 
*Nesneleri büyükten küçüğe göre dizebilir.
*4 ana rengi doğru söyleyebilir. ( en az) 
*10 veya daha fazlası nesne sayabilir.
*Zaman kavramları gelişir.( sabah/ akşam, yaz/kış) 


ÇOCUĞUN ZİHİNSEL GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN NELER YAPABİLİRSİNİZ?

*Hergün yüksek sesle kitap okuyun. Siz okurken kitaba bakmasını ve incelemesini teşvik edin.
*Evde kullandığınız nesnelerle ilgili sorular sorun. ( Tabaklar ne işe yarar?, elektrik süpürgesini ne için kullanırız? gibi)
*Sıralama becerisini arttırmak için nesnelerle oyunlar oynayın.( bardakları dizmek gibi) 
*Zaman kavramını geliştirmek için boş bol gün içinde konuşun.( Akşam ne yaparız, gündüz neler yaptın gibi)

15 Ağustos 2016 Pazartesi

23.Kitap Çekilişi Sonucu ve 24. Hediye Kitap

Yaz rehaveti değil belki ama uzun bir süredir ne okuyabiliyorum ne de yazabiliyorum.. Oysa okuyacak o kadar çok kitabım birikti ki...

Benim gibi kitap okumayı seven kişilere de bir hediyeö olsun diye ayda bir kitap vermeye çalışıyorum...23 tane kitap hediye etmişim şuana kadar. Güzel değil mi :) Beni gülümsetiyor açıkçası :)

23. kitaba talip olanlar arasından kazana talihli Demet oldu. Sanıyorum bu demetin ikinci şansı :)
kendisini tebrik ediyorum ve adresini bekliyorum ( obiranne@yandex.com)

***
Yaz boyunca bir çok kitaba başladım, hala an itibari ile 4 kitap okuyorum... Birde Watpad diye bir uygulama indirdim, kitap taşıyamadığım zamanlarda orda da 3-4 hikaye takip ediyorum. Amatör yazarların çoğunlukta olduğu platformda iyi kalemler ve hikayelere rastlayabilirsiniz.

Beni etkisinden çıkarmayan kitap ise Daha... İlk kez tanıştığım Hakan Günday... Bitsin onu da yazacağım, bu yayın arasında sıkışsın istemem zira oldukça yetenekli ve uzun uzun yazılası bir yazarmış.

Fazla uzatmadan bu ayın hediye kitabını yazıyorum...



Okulistik Ders Programları ile Okul Artık Daha da Eğlenceli!

İlkokul ve ortaokul süreçleri, öğrencilerin yeteneklerini, becerilerini ve okul başarılarını şekillendirecek olan oldukça önemli evrelerdir. Dolayısı ile bu evrenin hem veli hem de öğretmenler tarafından doğru bir biçimde planlanması öğrencinin bugünü ve geleceği için hayati önem arz etmektedir. İşte bu hassasiyeti pedagojik bir şekilde ele alan Okulistik, hem velilere hem öğrencilere hem de öğretmenlere bilgiye her yerden, her imkânda sınırsız bir şekilde ulaşabilmeyi sağlıyor.

Okulistik ders programını bir nevi özel öğretmen olarak da nitelendirmek mümkün. Hem de öğrencilere, ne zaman ve nerede ihtiyaç duyarlarsa ders anlatmaya, dersleri pekiştirici etkinlikler yapmaya hazır olarak ve bilgilerini doğru değerlendirerek eksikliklerini analiz etmelerini sağlayarak!


Gelişen teknolojiler dahilinde bilgisayar ve internet kullanımının imkânlarını, çocukların okul başarılarına yönelik geliştirilmiş olan Okulistik, Milli Eğitim Bakanlığı’nın okullar için geliştirmiş olduğu ders programlarını baz alarak geliştirilmiştir. İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin okulda gördükleri, işlemekte oldukları ve işleyecekleri dersleri, interaktif ders videoları ile çocukların ilgilerini çekecek şekilde hazırlanmıştır. Öyle ki bu ders videoları, çocukların yaş gruplarına uyumlu olarak renkli, eğlenceli ve bilgilerini pekiştirecek niteliktedir. Okulistik yalnızca ders videolarından meydana gelmez elbette. Yıl boyunca veli, öğrenci ve öğretmenlere, çocukların okulda işleyip, Okulistik ders videoları ile öğrendiklerini pekiştirdikleri ders bilgilerini, hazırlık sınavları ve değerlendirme sınavları ile düzenli olarak analiz imkânı da sağlıyor. Bu analitik veriler, çocukların yaşıtları arasında, şube, okul, ilçe, il, Türkiye genelinde analiz edilerek değerlendirilebilmesine de olanak tanıyor.

2014-2015 Okulistik Değerlendirme Sınavlarına katılan 3 milyon öğrenci arasında yapılan araştırmaya göre, Okulistik İçerik Üyesi öğrencilerin Matematik, Türkçe, Hayat Bilgisi, İngilizce, Fen ve Teknoloji ders bilgilerinde %51 daha başarılı olduğu görülmüştür. Hal böyle olunca Okulistik, öğrencilere okul ders bilgilerine her yerden ve diledikleri zamanda doğru öğretim teknikleri ile ulaşabilmelerini sağlarken, velilere ve öğretmenlere de sorumlu oldukları öğrencilerin ders başarı takiplerini gerçekçi verilerle analiz edebilmelerine fırsat oluşturuyor demek hiç de abartı olmayacaktır.

10 Ağustos 2016 Çarşamba

Efsanevi Yunan Adaları yolcusu kalmasın!

Gemileri Yunan Adaları’na en çok uğrayan cruise firması Celestyal Cruises’un en sevilen turlarından biri olan Efsanevi Yunan Adaları Turu’nda rota Midilli, Atina, Mikonos, Milos. Vizesiz her şey dahil turlarla Türkiye’den daha çok gezgini gemi seyahatiyle buluşturmayı hedefleyen Celestyal Cruises; 401 kabinli 1074 yolcu kapasiteli gemisi Celestyal Nefeli ile çıktığı bu turda biniş ve inişlerini İzmir’den yapıyor.



İlk durak taş evleriyle ünlü Midilli
İzmir’den demir alan Nefeli’nin Ege sularındaki ilk durağı Yunanistan’ın en büyük üçüncü adası olan Midilli. 150 yıllık taş evleriyle Petra’ya; muhteşem manzarasıyla Molivos’a hayran kalacağınız Midilli’de akşam gezisinin ardından Atina’nın Lavrion limanına dümen kırılıyor.


Sana Akropolis’ten baktım Atina!
Yunanistan’ın başkenti Atina, Akropolis tepesinden görülebilen panoramik görüntü ile sizleri karşılıyor. Demokrasi ve felsefenin doğduğu efsanevi toprakları adımlarken ne sıcak ne de zorlu tırmanış sizi yormuyor. Milattan öncesine uzanan bu tırmanışta; Athena, Nike, Parthenon, Erektheion ve Propylaion tapınakları ile gizemli bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Akropolis’in eteklerinde; tarihle bugünü buluşturan dar sokakları ve cumbalı evleri ile Plaka mahallesinde yudumlayacağınız frappe ise bu durağın en keyifli ödülü oluyor.


9 Ağustos 2016 Salı

Hayaller yurtdışı, Gerçekler yurtiçi

Online araştırma şirketi DORinsight tarafından yapılan “Düğün Mini Anketi”ne katılan evli ve bekâr katılımcıların yanıtları, düğün öncesi yapılan planların çoğunun gerçekleştirilemediğini ortaya koyuyor.


Hitay Holding firmalarından Türkiye’nin en büyük izinli veritabanına sahip online araştırma şirketi DORinsight tarafından “Düğün Mini Anketi”gerçekleştirildi. Online olarak tamamlanan araştırmaya; Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup 6 bin 180 kişi katıldı.


Araştırma kapsamında, evli katılımcılara kendi düğünlerine dair bilgiler sorulurken bekâr katılımcılara da nasıl bir düğün yapmak istedikleriyle ilgili sorular yöneltildi.

Hayaller yurtdışı, gerçekler ise yurtiçi
Yapılan araştırma sonuçlarına göre yüzde 61 oy oranı ile katılımcıların büyük bölümü düğün hazırlıklarına son 6 ay kala başlıyor. Evli ve bekâr katılımcıların balayına dair yanıtları kıyaslandığında ise hayallerini gerçekleştirmedikleri ortaya çıkan diğer bir önemli sonuç oldu. Bekâr katılımcıların yüzde 95’i balayına gitmeyi planladığını belirtirken evli katılımcıların yüzde 61’i balayına gidebildiklerini söyledi. Bu da evlenme arifesindeki çiftlerin neredeyse tamamına yakınının balayı planı yapsa da gerçekte yarıya yakının balayına gidemediğini gösteriyor. Bunun yanı sıra her 2 bekâr katılımcıdan 1’i balayı için yurtdışına çıkmayı planlıyorken evli katılımcıların sadece yüzde 13’ü balayını yurtdışında yapabildiklerini ortaya koydu.

8 Ağustos 2016 Pazartesi

Emsan, waffle keyfini evlere taşıyor

Emsan, yaz boyu sevdiklerinizle paylaşacağınız sofralarda, uzun kahvaltı sohbetlerine eşlik edecek lezzetli sunumlarınıza bir yenisini daha ekliyor. Özgün tasarımlarda imzası olan Emsan, waffle lezzetinden vazgeçemeyenlere, evde kendi waffleını yapma imkanı sunuyor. Mevsim meyveleriyle tat vereceğiniz wafflelar, ailenizi ve misafirlerinizi mutlu etmenin en lezzetli yolu oluyor.

Çizilmeye dayanıklı özel alüminyum kaplaması ve şık tasarımıyla göz dolduran hard stone waffle tava, yanmaz-yapışmaz granit iç yüzeyi sayesinde wafflelarınızı yapıştırmadan pişirmenizi sağlarken, pişirme sonrasında da kolay temizleme imkanı sunuyor.
Sevdiklerinize iştah açıcı, zarif ikramlar sunacağınız hard stone waffle tava tüm Emsan satış noktalarında ve www.emsan.com.tr  ‘de. Üstelik fiyatı sadece 64 TL...

7 Ağustos 2016 Pazar

Tek Tıkla, Tek Sayfada Yolculuk


Yaz tatili, sömestre, bayram, yılbaşı… Bunlar hem öğrenciler, hem de çalışanlar için yılın en mutlu zamanları ama başka bir yönden de stresin baş gösterdiği anlara denk geliyor. Özellikle ülkece tatile girdiğimiz zamanlarda, ne kadar tatil yapılacağı belli olur olmaz herkesin ilk yaptığı şey otobüs biletlerini ayarlamaktır. İşini sona bırakan, pahalı bilete kalır. Daha da kötüsü bilet de bulamayabilir. Eskiden bir iki otobüs firması vardı. İnternet bile olsa herkes oradaki fiyatlara mahkûmdu. Ayrıca tek tek, tüm internet sitelerine girmek zorunda kalıp, tüm fiyatları not edip, fiyat karşılaştırması yapmak zorunda kalıyordunuz. Bu karşılaştırmaları yaparken biletlerin tükendiğini ve zar zor saçma sapan saatlere bulunan arabalarla bayramın ilk gününü yollarda geçirmek zorunda kaldığımı bilirim.
Ben genelde kısa mesafelerde yolculuk yaptığım için otobüsleri tercih ediyorum. Eskiden sınırlı sayıda otobüs firması olduğu için internetten bilet almak sadece zaman kazandırıyordu. Artık hem çok fazla alternatif firma, hem de internet sitesi var. Ben genelde internetten online bilet alırken Onlinebiletcom’u tercih ediyorum. Öncelikle seyahat ettiğim şehirlerde birçok otobüs firması çalışıyor. Bunların hepsini içermesi benim için önemli. Siteye girişte şöyle bir sloganla karşılaşıyorsunuz: ‘’120'den fazla otobüs firması ile Türkiye'nin her yerine en ucuz otobüs bileti senin!‘’

1 Ağustos 2016 Pazartesi

Emojilerin Gücü...

Deneyimli kadrosuyla dijital medya sektöründe hizmet veren CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, günümüz dünyasının büyük çılgınlığı olan emojilerin, sadece günlük hayatta kullanılmadığını, artık dünyada birçok şirketin müşterileriyle olan ilişkilerinde emoji kullanımına yer verdiğini söyledi.

Duygularımızı anlatmada zorlandığımız anda imdadımıza yetişen emojilerin artık hayatımızın bir parçası haline geldiğini belirten CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, “Emojiler insanların sevinçlerini, üzüntülerini, kızgınlıklarını, şaşkınlıklarını dile getirmede büyük kolaylık sağlıyor. Yaratılan bu samimiyet ortamı sayesinde dünyada birçok firma müşterisiyle arasındaki bağı kuvvetlendirmek için ilişkilerinde emojileri kullanmaya başladı” dedi.


“Artık ‘online’ bir hayatımız var”
Artık ‘online’ bir hayatımızın olduğunu, emojilerin de o ‘online’ hayatın bize getirdiği güzellikler olduğunu söyleyen Becer, “Günümüzün ortalama dokuz saatini bilgisayar ve telefon başında geçiriyoruz. Bu sürenin en az iki saati ise sosyal medyada geçiyor. Sosyal medyanın hayatımızın bir parçası haline geldiği bu günlerde emojiler de sahnede yerini alıyor. Yapılan araştırmalara göre emoji kullanımı bir yılda dünya genelinde yüzde 775 artış gösterdi. 2016 yılında ise her ay yüzde 20 artarak hayatımızda daha da fazla yer almaya devam ediyor. Öyle ki artık dünya emoji günü olarak kutlanan bir gün bile var.” şeklinde konuştu.
Ramazan Becer: Şirketler de online hayatın meyvelerinin tadına bakıyor
Dünyada 10 şirketten altısının sosyal medya paylaşımlarında emoji kullandığının açıklandığı araştırmayı dile getiren CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, “Bazı şirketler yenidünyayı iyi tanıyorlar ve ona ayak uydurmakta zorluk çekmiyorlar. Sosyal medyanın gücünün farkındalar, dolayısıyla emojilerin de gücünün farkındalar. Müşterileriyle aralarındaki bağı güçlendirmenin yolu bu emojilerden geçiyor, onlarda bunu en iyi şekilde değerlendiriyorlar. Hatta öyle bir duruma geldik ki markalar sosyal medyalarında belirli emojileri kullanarak hedef kitlesini bile belirleyebiliyor” diye açıkladı.
“Türkiye, durumun biraz gerisinde”
Öte yandan emoji kullanımının Türkiye’deki yerini değerlendiren Becer, “Bizde durum biraz farklı. Türkiye’deki şirketler sosyal medya tarzını hala tam olarak çözmüş değil. Emojilere yani eğlenceye yer vermeyi tercih etmiyorlar, daha geleneksel tarzda, kurumsal kimliklerinin dışına çıkmadan müşterisiyle resmi bir iletişim kuruyorlar. Ama markalar artık her stratejiyi öncelikle sosyal mecrayı düşünerek uygulamalı. Bunu yapan dünya markaları az çok bizlere de ilham veriyor. Zamanla Türkiye de bu duruma alışacak” dedi.

Plajdan akşam yemeğine tek parça…

Tüm kış boyunca şehir hayatında şıklığını konuşturan kadınlar, plajda da tarzını korumaya devam ediyor. Birbirinden özel tasarımlarıyla gündüz plaj stilini tamamlayan sezon trendi parçalar, akşam yemeklerinde de kadınların vazgeçilmezi oluyor.




Güneşin iyiden iyiye içimizi ısıtmaya başladığı bu günlerde 2016 yaz modasıyla adından söz ettiren Home Store, tatilde de sevenlerini yalnız bırakmıyor. Home Store plaj modasını yakından takip eden kadınlar, tek bir parçayla hem gündüz hem akşam yemeklerinde tarzını gözler önüne seriyor.
Yaz sezonunun trendleri haline gelen uzun-mini elbiseler, etekler ve şortlar kadınların gündüz plaj şıklığını tamamlarken, akşam yemeğinde de kadınların zarifliğine zariflik katıyor. Farklı takı ve ayakkabılarla da rahatlıkla kombinlenen şık parçalar, yaz tatilinin vazgeçilmezi oluyor.

Home Store, tatil bavulunu günün her saati kullanıma imkan veren şık ürünlerle doldurmak isteyenleri, Home Store mağazalarına ve online satış sitesi www.homestore.com.tr  a davet ediyor.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...